't Nederlandse verwisselen voor 't Zuid-Afrikaanse - Reisverslag uit Krabbendijke, Nederland van Riët Blok - WaarBenJij.nu 't Nederlandse verwisselen voor 't Zuid-Afrikaanse - Reisverslag uit Krabbendijke, Nederland van Riët Blok - WaarBenJij.nu

't Nederlandse verwisselen voor 't Zuid-Afrikaanse

Door: Riët

Blijf op de hoogte en volg Riët

15 Juli 2013 | Nederland, Krabbendijke

De titel vertelt al wat ik deze week hoop te gaan doen: vrijdagmiddag Nederland achter me laten om zaterdagmiddag in Kaapstad te landen.
Het is dan eindelijk echt bijna zover! Bijna.. dat ik daar het leven van de kinderen mee mag gaan leven en ze in mijn armen en hart mag sluiten. Kinderen liefde geven, ze momenten geven dat ze weer kind kunnen zijn en vooral om met ze te bidden en ze te vertellen uit de Bijbel.
Bijna.. en dat na een jaar van voorbereidingen.

Voorbereidingen voor deze bijzondere komende tijd waren er genoeg. Het meeste werk was wel mijn visum. Opgelucht was ik dan ook toen ik vorige week donderdag van een ambassademan mijn visum in handen kreeg gedrukt.
Sponsors zoeken hoorde ook bij de voorbereidingen. Hierbij wil ik dan ook iedereen heel heel hartelijk bedanken die mijn vrijwilligerswerk financieel helpen mogelijk te maken. In het bijzonder wil ik de bedrijven bedanken die mij wilden sponsoren: Wilthagen Vleeswaren BV, rijschool Berman, autorijschool Harinck en een kerkelijk meelevende begrafenisondernemer. En wat heb ik ook ontzettend veel gekregen van familie, vrienden, kennissen, mensen uit de gemeente..!! Teveel mensen om op te noemen. Iedere keer werd ik er gewoon weer stil van dat ik zoveel kreeg!

En wat waren alle positieve woorden, kaartjes en bemoedigingen steeds weer kadootjes om te krijgen! Zo waardevol om te weten dat er zoveel mensen achter me staan en mij steunen. Het maakte van de voorbereidingstijd een heerlijke tijd. Baie dankie!!

Nog maar een paar daagjes te gaan. Iedereen die hier in Nederland achterblijft, wil ik een goede tijd en Gods zegen toewensen.
Afscheid nemen van iedereen vind ik best moeilijk en ik merk aan anderen dat het ook niet hun favoriete bezigheid is. Maar misschien kunnen we dan samen de opdracht in praktijk brengen, die ik kreeg op een van de kaartjes..
Wanneer je naar de zon kijkt, bedenk dan:
- De zon in Nederland.. is dezelfde als in Afrika!
- De Zon der gerechtigheid is en blijft Dezelfde; wanneer en waar dan ook!
- Zolang de zon schijnt, gaat Zijn werk door!

Tot de volgende blog (die als alles goed gaat geschreven wordt vanuit het Goeie Hoop Huis)!

Riët

  • 15 Juli 2013 - 22:28

    Marjolein:

    Hele goede tijd toegewenst!
    Geniet ervan!
    Goede reis, alvast.

  • 15 Juli 2013 - 22:33

    Joline:

    Ha Riët,
    Ik had je zondag nog wel even goede reis mogen wensen!
    Ga genieten meid! Vanuit Nederland, en straks Nepal zal ik aan je denken!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Riët

Sociaal pedagogisch hulpverlener

Actief sinds 29 Dec. 2012
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 14489

Voorgaande reizen:

19 Juli 2013 - 21 December 2013

Riët in Zuid-Afrika

Landen bezocht: